چگونه از اینستاگرام برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنیم؟!

Posted on Posted in مقالات

در ادامه سلسله نوشته‌های کسب و کار آنلاین، در این نوشته می‌خواهیم به یک بخش بسیار بسیار مهم در بازاریابی آنلاین اشاره کنیم و آن هم ساخت کمپین های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی است. به طور خاص امروز بر روی شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام تمرکز کرده و مثال‌ها را بر اساس این شبکه ی اجتماعی معروف و محبوب می زنیم.

بر فرض مثال ما یک نرم‌افزار اندروید برای کسب و کارمان ساخته‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که حالا وقت کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی جهت شناساندن این نرم‌افزار است. همان‌طور که در این نوشته خوانده اید، فرض میکنیم که کسب و کار ما خرید و فروش و اجاره ی آپارتمان ها و منازل مسکونی و تجاری است.

خب، یک راه ساده و آسان ساخت یک صفحه ی اینستاگرام و درج پست های مرتبط با نرم‌افزار اندروید و یا کسب و کارمان است. اما اینکه این پست ها چگونه و به چه نحوی، در چه زمان هایی و با چه مضمونی در صفحه قرار بگیرند، بسیار بسیار مهم هست. حتی بعد از اینکه پست های خوب و با کیفیت گذاشته شدند، ممکن است کسی از صفحه ی ما بازدید نکند و در‌واقع دنبال کننده های ما افراده محدودی باشند. اینجاست که بحث کمپین جدی‌تر دنبال می شود، در‌واقع یک وحدت رویه بین پست ها و فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید وجود داشته باشد تا بتوان گفت که کمپین در یک مسیر درست و اصولی در حرکت است.تبلیغات در اینستاگرام

نوشته‌ها یا به اصطلاح پست هایی در اینستاگرام میگذارید، در‌واقع اصل فعالیت‌های شما هستند. این پست ها هستند که نشان می‌دهند آیا صفحه ی ما به درد بخور هست یا خیر. در این نوشته ۳مورد که در پست های اینتستاگرام جهت معرفی نرم‌افزار خود یا کسب و کار خود قرار میدهید بحث میکنیم:

۱. پست ها را منظم و با وحدت رویه در اینستاگرام قرار دهید

مثلاً هر روز ۱پست بگذارید، و این کار را چند ماه پشت سر هم انجام دهید. رفتار غلط در این حوزه این است که مثلاً یک روز ۱۰ پست بگذاریم ولی تا ۲۰ روزه دیگر هیچ پستی از ما در اینستاگرام قرار نگیرد.

۲. استفاده از رنگ‌های مناسب در عکس‌ها

در همان مثالی که در مورد نرم‌افزار اندروید در بالا اشاره کردیم، فرض کنید اپ اندرویدی شما از رنگ‌های زرد و نارنجی بیشتر استفاده کرده است. سعی کنید در پست های اینستاگرام هم از همین رنگ‌ها استفاده کنید. در‌واقع یک هویت رنگی برای خودتان دست و پا کنید.

۳. به نظرات کاربران اهمیت دهید

در صورتی که کاربری کامنت یا همان نظر خود را ثبت میکند در صورتی که سؤالی پرسیده است، میتوانید به آن سؤال جواب دهید تا کاربران حس کنند که دیده می شوند.

در نوشته‌های بعد در مورد دیگر ابعاد و ویژگی‌های شبکه ی اجتماعی اینستاگرام و کمپین های تبلیغاتی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پاسخ دهید